KIKA421, Palautetaidot (5 op), JYU avoimen yhteistyöoppilaitos, lv. 25-26
Opintopisteet: 5 ects
HUOM! Nämä opinnot järjestetään avoimen yliopiston yhteistyöoppilaitoksessa. Ota yhteyttä ensin yhteistyöoppilaitokseen ja ilmoittaudu opintoihin vasta saatuasi sieltä ilmoittautumisohjeet.
Opintojakso suoritetaan yhteistyöoppilaitoksesta saatavan ohjeistuksen mukaisesti.
Kirjallisuus:
Bylica, K., & Rathgeber, J. 2023. Fostering Meaningful Feedback through the Critical Response Process. Music Educators Journal, 109(4), 51–57. *
Gottelier, L. 2014. Matkalla kohti lukijaa. Palautteen merkitys kirjoitusprosessille. Teoksessa E. Karjula (toim.) Kirjoittamisen taide ja taito. Jyväskylä: Atena, 125–141. [pdf]
Svinhufvud, K. 2016. Kokonaisvaltainen kirjoittaminen. Helsinki: Art House, 64–98. (Saatavana e-kirjana JYKDOKista - lue elektronisesta kirjasta luku II Palaute.)
Pentikäinen, J. 2021. Mentoritekstit kirjoittajaksi oppimisen tukena: opettajien kokemuksia ja oppimiskäsityksen luonnostelua. Scriptum: Creative Writing Research Journal, 8(1), 103–135. *
Virtanen, A., Mäkinen, T., Klemola, U., Lauritsalo, K., & Tynjälä, P. 2020. Arviointi ja palaute oppimista tukemassa. Teoksessa M. Tarnanen, & E. Kostiainen (toim.) Ilmiömäistä! Ilmiölähtöinen lähestymistapa uudistamassa opettajuutta ja oppimista. Jyväskylän yliopisto, 123–140. *
Rein, J. 2017. "It´s my story and I´ll revise if I want to." Rethinking Authorship Through Collaborative Workshop Practices. Teoksessa S. Vanderslice, S. & R. Manery (toim.) Can Creative Writing Really Be Taught?: Resisting Lore in Creative Writing Pedagogy (10th Anniversary Edition). Bloomsbury, 175–183. *
Cosgrove, S. 2021. Liminality and process: strategies for the creative writing classroom. New Writing, 18:3, 355–363. *
* saatavilla sähköisenä
[pdf] saatavilla Moodlessa
Ilmoittautumiseen liittyvissä ongelmatapauksissa voit ottaa yhteyttä Opiskelun palvelupisteelle:
help.jyu.fi
029 441 8080