KTKP012, Oppiminen ja ohjaus, osa 2, JYU avoimen yhteistyöoppilaitos, lv. 25-26
Opintopisteet: 3 ects
HUOM! Nämä opinnot järjestetään avoimen yliopiston yhteistyöoppilaitoksessa. Ota yhteyttä ensin yhteistyöoppilaitokseen ja ilmoittaudu opintoihin vasta saatuasi sieltä ilmoittautumisohjeet.
Oppimistehtävä suoritetaan ryhmäsuorituksena lähiryhmässä. Ryhmä valmistelee tehtävän yhdessä ja suorittaa sen ryhmässä työskennellen ja keskustellen.
Kirjallisuus:
1. Kallio, H., Virta, K. & Kallio, M. (2018). Modelling the Components of Metacognitive Awareness. International Journal of Educational Psychology, 7, 94-122. (Saatavilla e-aineistona Moodlessa.)
2. Lehtinen, E., Vauras, M. & Lerkkanen, M.-K. (2016). Kasvatuspsykologia. PS-kustannus. (Saatavilla myös e-kirjana.)
3. Loukomies, A. & Laine, S. (2023). Inkluusio onnistuu! Näin rakennat inklusiivisen toimintakulttuurin. PS-kustannus. (Saatavilla myös e-kirjana.) sekä
Opetus- ja kulttuuriministeriö. (2025). Oppimista tukevat opetusjärjestelyt ja ryhmäkohtaiset tukimuodot. https://www.youtube.com/watch?v=Qik9dk9RIsM
Opetus- ja kulttuuriministeriö. (2025). Opetusryhmien muodostaminen ja oppilaskohtaiset tukitoimet. https://www.youtube.com/watch?v=08izWgdMos4
Opetus- ja kulttuuriministeriö. (n.d.). Oppimisen ja koulunkäynnin tuen uudistamisesta kysyttyä. https://okm.fi/oppimisen-tuesta-kysyttya
4. Tynjälä, P. (1999 tai uudemmat). Oppiminen tiedon rakentamisena: konstruktivistisen oppimiskäsityksen perusteita. Kirjayhtymä/Tammi.
tai
Woolfolk, A. (2007 tai uudemmat). Educational Psychology. Allyn & Bacon. (Saatavilla myös e-kirjana.)
tai
Luentotallenne oppimiskäsityksistä. (Saatavilla Moodlessa.)
Ilmoittautumiseen liittyvissä ongelmatapauksissa voit ottaa yhteyttä Opiskelun palvelupisteelle:
help.jyu.fi
029 441 8080 (arkisin klo. 12-15)